ST-ROF system – to zestaw najwyższej jakości stóp i wsporników dachowych do elementów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych.
Kompletność systemów, zunifikowany asortyment i kompletne dostawy są coraz częściej pożądanym czynnikiem zarówno dla firm wykonawczych jak i handlowych. Wybory takie oszczędzają czas, zwiększają elastyczność i niejednokrotnie prowadzą do obniżenia całościowych cen zakupów.
Z tych powodów proponowany jest ST-ROF system – zestaw najwyższej jakości stóp i wsporników dachowych do elementów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych.
Stopy i wsporniki dachowe charakteryzują się poniższymi właściwościami użytkowymi:
1. zapewniają lepszy rozkład ciężaru elementów
montowanych na dachy;
2. możliwe jest tworzenie dowolnych ram, wysokości,
szerokości razem z elementami akcesoria Strut, oraz
profilami montażowymi LDB STRUT;
3. struktura pokrycia dachowego pozostaje nienaruszona;
4. łatwość dostępu do powierzchni dachu bez demontowania wykonanych wcześniej instalacji,
5. estetyczne i trwałe wykonanie każdej instalacji.
Za ich pośrednictwem możliwy jest montaż różnych elementów:
1. central wentylacyjnych,
2. chillerów,
3. pomp ciepła i paneli słonecznych,
4. podestów i mostków,
5. klimatyzatorów i agregatów chłodniczych,
6. rur i przewodów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych,
7. paneli solarnych.
Podpory dachowe ST-ROF proponowane są w kilku typach i różnych rozmiarach:
Rysunek nr 1
Stopa dachowa ST-ROF-330
Są stopami wykonanymi ze wzmocnionego polipropylenu
z włóknem szklanym (30%), o podstawie 30 x 30 cm z centralny punktem montażu profila LDBST-41-41. Konstrukcja wsuwki zapewnia stabilne mocowanie konstrukcji pionowej z której budowany jest szkielet ramy montażowej – pionowej lub poziomej.
W przypadku dachów płaskich 0o stopa całością przylega do płaszczyzny dachu tworząc stabilne podparcie konstrukcji. W przypadku dachów o kącie nachylenia max 10o możliwe jest wykręcenie nóżek które regulują nachylenie stopy.
Odpowiednie ustawienie stopy w każdym kierunku kontrolowane jest poprzez dwie poziomice dostarczane w komplecie. Maksymalne obciążenie jednej stopy wynosi 2 200 N.
Regulacyjne nóżki w stopie ST-ROF-AW-330 wykonane są z wysokiej jakości gumy która pełni rolę amortyzatora drgań.
Rysunek nr 2
Stopa dachowa ST-ROF-AWL-STR
Antywibracyjne stopy dachowe ST-ROF-AWL oferowane są w długościach 250, 450, 600 i 1000 mm. Wykonane są przetworzonej odpornej na promienie UV gumy o wysokości 90 mm i szerokości podstawy 160 mm. Każda stopa posiada od 1 do 4 otworów pionowych które uzupełnione o wsuwkę utrzymuje pionowo profil montażowy.
Antywibracyjne stopy dachowe ST-ROF-AWL oferowane są w długościach 250, 450, 600 i 1000 mm. Wykonane są przetworzonej odpornej na promienie UV gumy o wysokości 90 mm i szerokości podstawy 160 mm. Każdy element posiada wtopiony profil aluminiowy o szerokości 41 mm do którego wsuwane są nakrętki ślizgowe. Nakrętki w połączeniu ze standardowymi nakrętkami, podkładkami mocują stopę bezpośrednio do urządzenia.
ST-ROF-AWL i ST-ROF-AWL-STR rekomendowane są do obciążeń do 130 kg na jedną stopę. Przy tym obciążeniu absorpcja drgań wynosi do 92,2%.
Rysunek nr 3
Mata antywibracyjna ST-ROF-MAT-2
Mata gumowa jest uzupełnieniem systemu wsporników antywibracyjnych. Oferowana jest w kaflach 2 centymetrowych o wymiarach 50 x 50 cm lub 100 x 100 cm. Możliwe jest wycięcie dowolnego kształtu, który będzie dopasowany do potrzeb dachu i instalacji.
Dla kompletnego użytkowania system wymaga połączenia z profilami i innymi akcesoriami montażowymi takimi jak: system elementów montażowych LDB-ST.
Szyna montażowa LDBST produkowana jest w wymiarze 21x41 – oraz 41x41 – druga wielkość jest idealna do połączenia ze stopami dachowymi ST-ROF. Produkt ten dostępny jest w odcinkach 2, 4 i 6 metrowych, oraz o grubości 1,5; 1,6; 1,9; 2,0; 2,5 mm. Budując ramę która ma podtrzymywać kanały wentylacyjne lub inne elementy, odcinamy dowolne odcinki z dostarczonych profili.
Rysunek nr 4
LDB – elementy pomocnicze przy budowie wsporników dachowych
Pozioma szyna montowana jest do pionowych poprzez złącze LDB-BE-41, które w gwarantuje estetyczny wygląd i wytrzymałą konstrukcję. Aby połączyć LDB-BE-41 z szyną należy wykorzystać do tego śruby stalowe SRS, oraz podkładki PDS i nakrętki NKS. Możliwe jest też użycie nakrętek ślizgowych SNP lub SNL – zamiast podkładki i nakrętki.
Złączem używanym do budowy ram płaskich jest LDB-U, które mogą utrzymywać większe elementy ponad płaszczyzną dachu. Stosowane są też podczas budowania mostków i platform do chodzenia ponad płaszczyzna dachu.
W zależności od potrzeb, konstrukcji wsporników oraz projektów można wykorzystywać pozostałe elementy z systemu montażowego LDB STRUT.
Wszelkie dane techniczne prezentowanych elementów dostępne są na stronie www.almor.com.pl